Być może niektórzy z
potencjalnych autorów okładki zastanawiają się kim tak naprawdę są korpoludki.
Oczywiście jasnym jest, że to pracownicy dużych, międzynarodowych korporacji. Nie
należy ich przy tym mylić z lemingami, które są naturalnie członkiem większego
zbioru pod nazwą korpoludki, ale wypełniają tylko część z definicji tej grupy.
Co zatem charakteryzuję
te osoby? Przede wszystkim niezachwiana wiara w genialność i „najlepszość”
własnej firmy. Nie przyjmują do wiadomości możliwości własnego zwolnienia bo
przecież tak wspaniała koroporacja nie pozbywała by się kogoś takiego jak oni.
Dlatego często wypierają ze świadomości, że są już bezrobotni i fakt, że nie są
członkami najcudowniejszej społeczności świata, dociera do nich długo. Korpoludki
są bowiem firmowymi szowinistami, którzy traktują pracujących u konkurencji jak
ludzi gorszych rasowo a jej produkty za wytwór godny fabryk z Trzeciego Świata.
Na całe zresztą otoczenie patrzą zwykle z góry. Choć też są pełni kompleksów,
szczególnie na punkcie własnej narodowości. Z tego powodu najczęściej chcą
zaoszczędzić obcokrajowcom trudu uczenia się tego dziwnego, szeleszczącego
języka, sami poznając chętnie kilka obcych narzeczy. Zwykle zresztą władają
nimi dużo lepiej niż ojczystą mową. Może to też brać się stąd, że marzą o jak
najszybszej wyprowadzce do lepszego świata.
To moje prywatne
obserwacje, z którymi nie musicie się zgadzać, ale które mogą pomóc wam przy
projektowaniu okładki. Takie są bowiem korpoludki z trzeciego tomu moich
przygód. Nieco groteskowe, zadufane w sobie pacynki, które po zniknięciu
wprawnej ręki animatora stają się zwykle strzępem sflaczałego materiału.
A na koniec raz jeszcze
techniczne szczegóły konkursu:
1. Konkurs
jest skierowany do osób pełnoletnich zarówno tych zajmujących się zawodowo
projektowaniem jak i dopiero mających zamiar zacząć swoją przygodę z tym
zajęciem.
2. Trzeba
zaprojektować okładkę, która na pierwszej stronie i grzbiecie uwzględni tytuł
książki, czyli „Pan Przypadek i
korpoludki” oraz imię i nazwisko autora a na czwartej otrzymany od
wydawnictwa tekst i kod kreskowy wraz z ceną i nazwę wydawnictwa.
3. Reszta
jest dowolna ale należy pamiętać, że do każdego z elementów trzeba mieć prawa
autorskie.
4. Każdy
biorący udział może nadesłać najwyżej trzy projekty i musi to zrobić do 2
sierpnia 2014 r. na adres okladka@wydawnictwozakladka.pl
5. Jury
konkursu wyłoni od 4-6 projektów, które następnie wezmą udział w głosowaniu
blogerów prowadzących blogi z recenzjami książkowymi i to oni właśnie wyłonią
ostatecznego zwycięzcę konkursu. Głosowanie będzie trwać w dniach 5-20 sierpnia
a jego wyniki zostaną ogłoszone do 23 sierpnia.
6. Nagrodą
w konkursie jest 1250 PLN i oczywiście druk w książce która trafi do księgarń
(jej premiera jest planowana na 20 września)
7. Zanim
zabierzecie się za projektowanie napiszcie na adres okladka@wydawnictwozakladka.pl
a otrzymacie szczegółowy regulamin, z którym należy się zapoznać przed wzięciem
udziału w konkursie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz